sunday boring sunday

tjenatjenahallågodmårgongodkväll, vad för tid det just nu befinner sig i..

jag är en anning trött idag som ni kanske kommer märka av ju mer ni orkar läsa. våren verkar inte vilja komma även här nere i söder, pluggandet går åt satan som vanligt och en förkylning är påväg mot mig just nu.
jaja, detta är typiska i-lands problem men fuck it, vill jag gnälla gör jag det..

veckan har varit full av jobb och springande. märkte att det är bara en månad kvar innan jag måste iväg till hyttan och det känns lite jobbigt..
gillar verkligen att jobba och lära mig massvis ju varje dag som går. dem enda gånger jag känner känslor av ledsamhet eller liknande är när jag kommer på att jag måste "observera" och intervjua dessa coola kockar om quenlling eller när jag är hemma och sitter o skriver det lilla jag har.
jag har redan spenderat ett långt inlägg om min växande avsmak för akademiskt arbete, men kan ni fatta:
jag sover bättre om nätterna om jag vet att jag ska vara i köket och jag kan inte plugga samma dag som jag ska jobba för då kommer jag till bloom med jätteversig attityd.
märkte det när jag jobbade på belle ;)

vad som också är drygt är att nästa termin kommer jag inte få stå i köket speciellt ofta då jag ska plugga evenmang.
jag kunde pluggat mer mat men då hade jag behövt åka till umeå, och jag känner att en kockutbildning som denna inte borde kräva att man ska åka iväg för att plugga sånt man borde kunna få redan där.

menmen, jag gillar ändå hyttan. söt by med bra rykte...men som jag lärt mig med detta arbete, lite kritisk måste man alltid vara :P

saknar mina vänner som är kvar i hyttan..
saknar köken med deras massvis av redskap..
saknar min lägenhet..(det blir drygt att bo hemma efter en tid)
saknar mina receptböcker.. (som en viss person har lånat)


såhär känns det varje dag på bloom ;) (vilket det är)

nej, nu får jag väll gå tillbaka till skrivandet och vänta in osso boccon som modern lagar där nere
ha det gött, du som läser denna blogg
(och med dig menar jag mig..ha..ha)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0