Välkommen till min blogg...

Hallå kära chums där ute som av någon anledning kom in på denna lilla och nyfödda blogg. Jag är Ragnhild. Om ni tycker det låter för wierd finns det många smeknamn till som Ragge, RUDiE, Rangan, Ragnar (men inte för ofta) eller som min kära syster brukar komma med: Grisen. Men säger ni det så ska ni bara veta att jag vet hur man benar ut en unggris så det är nog bäst att ni håller på min goda sida.

Jag har börjat med denna blogg för det har alltid varit en förundran för mig hur man klarar av och skriva var dag om hur dagen ifråga har varit så för att pröva på är detta mitt försök.

Jag hade tänk att rikta in mig på det jag älskar: mat. Jag tänker dokumentera om mat jag gillar, recept jag hittar eller till och med kommer på, mina dagar i köket vare sig det är på jobb eller skolan. Jag går mitt andra år av tre på Grythyttan, vilket är Sveriges bästa restauranghögskola. Om ni vill ifrågasätta det kommer jag bara svara: Därför!

På tisdag börjar allvaret med en tre månader lång praktik på Belle Epoque i Malmö där jag kommer ta bilder på maten eller vad det nu är jag ska göra. Jag ser såååååååå fram emot att jobba igen i ett äkta restaurangkök. Mest för att på senaste tden har jag inte befunnit mig i köket så värst mycket och jag bara längtar att ta på mig kockrocken och rocka i köket!

Även om bloggen kommer rikta sig in på mat så kommer annat mums säkert in. Sprlar roll vad för konstiga tankar som bubblar i min labyrint av hjärna.
Men jag hoppas att den inte kommer suga för mycket och att det finns något som låter en aning aptitretande.
Ha de så hörs vi när jag orkar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0