memories...

Another day in paradise..

Nejdå, jag är inte sakastisk. Jag bara kom inte på nått annat att säga.
Har en ledig helg att se fram emot, men ändå inte för jag måste plugga och fixa detta med observationschema och intervju innan det är för sent...
school is paradise..

Jag tror också att det är veckan då kockettorna i Hyttan har sina hantverksprov. De måste n fyra rätters middag med bestämda råvaror, som jag hade för ett år sen.
Jag minns de två veckorna då hantverksprovet var mitt liv. Då jag sov sammanlagt 9 timmar, åt kl 7 på morgonen och kl 23.00 på kvällen (ingen lunch, hade inte tid för det) och var i köken i typ 12 timmar sen i datasalen i 3 timmar efteråt... those were fun times..

Själva provdagen gick dåligt, men ändå ok..svårt att förklara.
Min soppa med bröd blev dåligt, så det fick jag göra om.
Min kalla förrätt med kallrökt lax blev god.
Min varmrätt blev godkänd, även om min kyckling först blev rå så den blev lite sen
(jag började gråta vid den punkten)
Sen desserten blev bläää...jag är inte så förtjust i efterrätter..
Dagen var ganska sugig och var bara glad när den var över, men förhoppningsvis gör ettorna bättre.

Men som tur har man utvecklats och blivt bättre med planering, mise an place och nu har jag även bra recept som jag snott från praktikerna ;) mohahaha
Sitter nu och skriver ner alla recept jag hittils har i min receptbok/faktbok ;)


Ankbröst, vildris och asiensmakrik sky med blandsallad.
Middag från förra veckan in atempt to inmpress the family ;)

Tack för mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0