First day...

Så här var dagen:
Började kl 12 men eftersom det är jag så var jag framme i Malmö 45 min tidigare, så jag gick runt och kollade in Möllan. Var bussar och annat fanns ifall jag behövde veta.
När jag kom in satte jag direkt igång med preppen! Göra vaniljglass, madeleniekakor med banan, vika smörpapper till kakorna i små kupor (det påminde mig om gymnasiet som estet), skala morötter, skala lök och dela på dem och lägga i lag.
Träffade mer roliga typer som jobbade där :) jag visste att de var najsa för de tyckte om lite av min musik.
Det är så man vet ;)

Det var en ganska långsam kväll så jag fick forsätta och göra chokladganache och öva på att göra queneller med varmt smör. Bra och kunna som kock däger jag bara ;)


Exempel från internet :)

Annars fick jag observera mycket över vad köksmästaren gjorde och hjälpte till lite med upplägget :)
Han var kul och hänga med i köket. Babblade mycket om mat, råvaror, restauranger, folk i allmänhet och hiphop(!)
Hittade lite bra hiphop, men får ta reda på namnen så jag kan ge ett smakprov. Är ju mer av en rocktjej så att hitta bra hiphop är lite som att...(hjärna för död att hitta på nått kvickt kul exempel)

Nu ska lilla jag nanna...
Nattnatt och dröm om queneller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0