crazy people..

såg häromdagen på facebook att en 96:a hade förlovat sig med sin jämnåriga flickvän..
wtf(!)

många av mina kompisar tycker jag är bitter och att jag har en konstig syn på kärlek i allmänhet.
det är väl halvt sant..

ja, jag kanske är lite bitter (men har man varit i mina skor eller i några av min vänners är det inte konstigt. otrohet, äckliga smaker, omognad, ingen ork att säga sanningen, lekte med ens känslor m.m)
men att jag skulle ha en konstig syn på hela grejen är inte sant.
Jag tror på kärlek och jag tror att det finns någon för alla.

Men jag tror inte att kärlek är ägande, att individen försvinner, att konstant vara tillsammans, något man ska stressa med, att man ska ge efter till sin partner, något man måste bevisa för hela världen eller att
avundsjuka styr med en järnhand.


Jag är inte anti till kärlek.
Jag älskar kärlek


MEN att i min ålder lova bort mig till någon som jag tror jag älskar är dumhet..
Detta handlar inte om att jag är bitter över alla förlovningar och att jag har ingen.
Det handlar om att folk inte kan uppskatta sin partner genom att bara vara i ett "förhållande" utan att känna att de måste bevisa sin kärlek genom att ha en ring på fingret så hela världen vet om.
Bara skriv "i ett förhållande" som status på Facebook så vet alla

Personligen tror jag inte att dessa par inte har en aning om vad de håller på med..
"All you need is love"
Jag älskar Beatles, men de var ett rejält stenat gäng.


ett tag sen sa jag att jag inte ska leta efter någon.
denna gången får de ta första steget..


Just nu är han enda mannen i mitt liv ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0